حجت الاسلام سعیدحریری اصل

طلبه حوزه علمیه نجف اشرف

حجت الاسلام سعیدحریری اصل

طلبه حوزه علمیه نجف اشرف

حجت الاسلام سعیدحریری اصل

شیخ سعیدحریری اصل نوه دختری مرحوم آیت الله میرزاعلی عیوضی گنجی (ازشاگردان آخرین مرجع اعلم جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی سیدحسین بروجردی (رضوان الله علیه)) متولد اسفند ماه 1360شمسی است تحصیلات حوزوی را ابتد اودرنیمه دهه هفتاد قرن1300به مدرسه علمیه حاج صفرعلی تبریزنزد زنده یادان شیخ علیرضا خوش زبان مرندی ومیرزاعمران علیزاده آغازکرد وبعدازچند ماه عازم قم المقدسه شد وازدرس عالم فقیدسیدعادل علوی(ره)و...بهره بردتانهایتا به سال1379 با کسب اجازه مرحوم آیت الله سیدمهدی مرعشی نجفی از شادروان حضرت آیت الله سید جواد مرعشی نجفی(فرزند سید شهاب الدین مرجع تقلید بزرگ معاصر) و...بدست ایشان معمم گردید.نامبرده ساکن شهرتبریز کشورایران طلبه با مدارک مستند وابسته به حوزه علمیه نجف الاشرف درعراق بوده هیچ ارتباط وهمکاری بامرکزمدیریت حوزه های علمیه ایران ندارد وبلامانع بودن تلبس وی ازطرف دادگاه ویژه روحانیت به مرکزمدیریت ودیگرنهادهای دولتی به شرط عدم همکاری (شغل دولتی) وبا صرف التزام به قوانین رایج نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان شهروند غیرسیاسی ابلاغ گردیده است

آخرین مطالب
نویسندگان
پیوندها

۹ مطلب در بهمن ۱۴۰۳ ثبت شده است

بخت آور

ویدئو مناظره امیرعباس فخرآور و مهدی خزعلی دریوتوب

امیر عباس فخرآور ابتدا با استناد به روایات مورد قبول عامه مذهبان خواست

شکر قتل عام یهودیان بنی قریظه حول مدینه ر ا بر نبی اکرم(ص) خوراند

و چون با افشاگری مهدی خزعلی در این باب مواجه گشت که چنان افعال

زشتی را ازدامن اولیاء شیعه(علیهم السلام) پاک می داند قبول  آیت-

 الله سیدروح الله خمینی مطابق نوار صوتی از مبحث مذکور را جلو خزعلی پیرو

و مجذوب اش نهاد تا دهان مهدی خان  را بسته باشد.

منتها و فرای این حد دیگر جوابی به استدلال کلی خزعلی طبق روایت

صحیح مورد قبول همه شیعیان ولو منتقد نامبرده  ارائه نکرد.

انگاراین بشر هم خود با وجود شاخه شانه کشی بسیار ضد جمهوری-

اسلامی باورمند ولایت مطلق فقیه هست و هنوز نفهمیده تشیع 

چون بکری جماعت چیزی به اسم کتاب کلا صحیح بخاری و مسلم ندارد

باب اجتهاد بازمی باشد و صحت تبار سنجی هر روایت ومدعی ملای نیز

بهر دیگران مشهوربه اهل فن محفوظ.

حتی  بحث شیرین ولایت فقیه هر چند در اصطلاح و رایج عناصردست

راستی نظام ایران پسوندمطلق به  نشانه تاکید و  غلط مصطلح زیرسایه

 پندار ایدئولوژیک می خورد اما رجوع به آثارخود خمینی هم نشان می دهد

با وجود بکار بردن آن سه کلمه قبول داشت فقط خدا  ولی مطلق حقیقی 

عینی است و مابقی از این دست من جمله  پیامبر(ص) و ائمه معصومین

(علیهم السلام) مقیده اند.وقتی در همین قانون اساسی رایج جمهوری-

 اسلامی ایران نهاد مجلس خبرگان بانی و ناظر ولایت فقیه هست پس

مطلق انگاری او طبق مفاد موازین و نه سلیقه گرایی غیر ممکن می شود

۰۳ بهمن ۰۳ ، ۱۲:۲۸
سعید حریری اصل

اسفندیار منفرد زاده

در تاریخ صحیح اسلام یعنی مورد تایید آل الله(علیهم السلام)و اجلای

علمای امامیه می خوانیم که: مقارن با وفات ابراهیم فرزند صغیر

رسول خدا (ص) ازبانو ماریه قبطیه(س)کسوفی رخ داد ولی نبی اکرم(ص)

مردم را از ربط دادن این ماجرا من باب کرامت و...به رحلت فرزندش

منع نمود.

درحالی که عصرعاشورای61هجری مطابق اسناد تاریخی موجود به 

مغرب زمین یعنی خارج حیطه تمدن اسلامی وقت باران خون در

آنجا هم چون کربلا و خاورمیانه  داخل اش باریده است و بعنوان 

سند مظلومیت امام حسین شهید(ع) در نزد بزرگان شیعه شناخته

شده با عنایت به اینکه الظاهر چنین استدلالی خلاف نص صریح 

حضرت خاتم انبیاء(ص) هست.

یا در مورد دیگر نقل شده  پرندگان در حال پرواز آسمان بهر پیکر

امام جواد(ع) که روی پشت بام عمارت بنی عباس(ع) رها شده 

بود سایه ساختند

در پاسخ این شبهه اما باید بدین امر عنایت داشت مصیبت و داغ

وارده بر یکی فرزند مظلوم و پاکی از حضرت آدم(ع) بیش از همه و

مطابق قاعده ثابت شده در علم تله پاتی روی دیگرمومنان راستین

اثرمی گذارد چرا که بقول عامیانه آنتن و گیرنده قوی در درک عظمت

مسئله دارند.

خوب اگر این شخص حال هر که باشد و فقط در مقام رفیع امامت 

مطابق باورشیعی قرارنگیرند برد نهایی داغ مرگ یا سانحه وارده

بر او اندرگیتی به همین یاران خدایی و ایمانی محدود گردد

اما امام معصوم(ع) لنگرزمین و آسمان هست و فقد او بلاشک نه

تنها صاحبان شاخک قویی معرفتی را دچار هرمان و درد می نماید

بلکه سیستم عالم را گرفتار اختلال گرداند

اصلا وقتی چنین حالتی از مرگ ابراهیم بن محمد(ص) مجرد شده

و به شهادت اباعبدالله حسین(ع) وصل و موجه شناخته می شود

یعنی شان نوه حضرت احمد مرسل(ص) از پسرش بیشتر بوده

دلتنگی غروب های جمعه بعنوان تجربه ای که حتی کسی چون

استاد اسفندیارمنفرد زاده غیر مذهبی و عضو حزب چپ فدائیان-

خلق بدان اقراردارند هم زیر مجموعه همان بحث تله پاتی است

یعنی غصه و رنج امام عصر(عج) در رد آن روزخاص و عدم ظهورش

اینگونه ساری و جریان یافته بر قلوب احرار عالم و هرکسی میشود

که انسان است.منتها ابعادبلا بری از جان پاک آن در دانه حی 

هستی باشد و گرنه زمین و زمان به هم دوخته می شد

اللهم عجل لولیک الفرج

https://www.namasha.com/v/ULEnYoFW

۰۳ بهمن ۰۳ ، ۱۲:۲۴
سعید حریری اصل

جولیا هیل

زیبایی ظاهر بلاشک به سمت زوال و نابودی می رود.چنین روندی

رادر مقاطع مختلف زندگی بسیاری از انسان های پیرامون خودمان

می بینیم.یعنی یک ایامی طرف تو دل برو است اما زمانی دیگرنه.

منتهاآدم های والا و خود ساخته تبصره چنین روند معمولی اند

که بقولی جزء جریان جبر تاریخ است.

مثلا خانمjulia hill

 ایشان در زندگی خود جدا ازپیشه شان و در راستی آن به نماد

انسانیت و روشنفکری عرفی و راستین بدل شدند

چنین افرادی چون از ابتدا ذات صحیحی دارند زیبا و ملیح

زاده می شوند.درطول عمر نیز کلا نمکین بودن خویش را

حفظ می نمایند یعنی دست روزگار هم نمی تواند چنان جمالی

را از ریشه به نابودی کشاند هرچند و بلاشک اثر خود را در

حاشیه می گذارد.

اصلا مخلوقی که مطابق نظم و هارمونی هستی باشد از قبل

این جهان و دوره عالم ذر قشنگ است تا خود ابد.

طبق نص صریح زیارت منورعاشورا هم هرچیز ولو مادی

که به وی نسبت داده شود و تحت اختیارش باشد ملیح

و موزون می شود.

انسان خوب اثرانگشت واضح خداست حتی از نظر مادی

هوالحی لایموت

https://www.namasha.com/v/2juPVbAk?playlist=qLofiUbhwREh21Is

۰۳ بهمن ۰۳ ، ۱۲:۱۹
سعید حریری اصل

مرحوم حاج مرشد چلویی

انسان های منطقی و نرمال به هم نوع خود مخصوصا کودک و پیر توجه و ترحم نشان

می دهنداین عنایت در دایره محدودتری شامل حیوانات هم می گردد. چون 

شباهت هایی با جاندار اعظم خلقت یعنی بشردارند.اما وقتی صحبت به دوستی

 گیاه و نباتات رسید متوجه بدان و ممارست ورزنده بر او بیشتر اهل عرفان و

معرفت واقعی هستند.

یعنی کسانی که دقت عمیق ورزیده و حوصله وسیعی تری دارد. پس روح والای

ایشان جدای دیدن معصومیت ذاتی و نسبی درصغیرو کبیرخلق بشری و جانداران

جنبنده حتی ساکت های ثابت سر سبز را نیزبه بر کشیده و عشق می ورزند.

مشهوراست آن مردخدا مرشدچلویی بازارتهران با درختان سخن گفته جویای

احوال شان می گشت...

خانم امریکایی (جولیاهیل)هم که در ویدئو پیوست متن حاضرمشاهده می نماید

از چهره و زبان بدنش کاملا معلوم است که فی نفسه شخص خوش ضمیری هست.

او توانسته با اراده والای حاصل 738 روز برشاخه لونا(درخت محبوبش)تاب آورده

در نتیجه مقابل قطع آن و نابودی جنگ های اطرافش را بگیرد

https://www.namasha.com/v/6sCqmY9s?playlist=qLofiUbhwREh21Is

۰۳ بهمن ۰۳ ، ۱۲:۱۴
سعید حریری اصل

پسر بچه زیبا

زیبایی های موجود در منظومه شمسی حاصل انفجار یکباره موسوم به 

بیت بنگ می باشد که چنین رنگ و سحابی عالی نیز چاله های فرو دست

و...بارآورده

اصولا هر نوع برخوردی شدید و یکباره تر یعنی دست اولی باشد 

حاصل مانایی دارد. فرضا یگانه کشیده ای سریع ناگهانی و آبدار 

صورت انسان قربانی را شاید از نواختن ده مشابه پس از خود

بیشتر کبود می کند و...

در رابطه زناشویی و مبحث غریزه جنسی هم همین روند جاری 

است.حاصل از ممزوجی جنسی یا حتی در موقعیتی قرارگرفتن که

ذهنیت و ضمینه آن ایجادشود فیزیولوژی بدن نر و بیشتر

ماده دست به تغییرمن جمله شیمیایی زده با بوی عرقی از نوع 

خاص و...تبلور می نماید

منتها زن و مرد اگردر پی مدتی طولانی از معاشقه سکس و...

به نقطه انتقال اسپرم نر به رحم مونث رسند قطعا احتمال

حاصل شدن بچه زیبا و دارای تن موزون کمتراست چون ژن ها 

و کرموزم بدنشان بخاطر مجاورت مدید یکدیگر در بسیاری 

موارد دست آن طرف را خوانده و خنثی کرده است.

اما طفل برآمده از صیغه یعنی بر طریق ازدواج مجاز به مذهب-

حقه تشیع که بدون چنان مقدمه ای و بعد آشنایی کوتاه 

مدت بانو  و همسر نطفه اش بسته می شود اکثرا خوشگل هست

شما گاهی زن شوهر بی نمکی را می بینیدکه فرزند نازی دارند

یا بر عکس بابا و ننه زیبا ولی بچه زشت. اما آنچه مسلم است 

و قابل راستی آزمایی به مثال اول در اکثرموارد محصول صیغه 

و دومی متولد سالها بعد از ازدواج رسمی می باشد.

ناز شصت امامی که خود زیبا بود و حکم به بقاء آن  داد

ناد علیا مظهر العجایب

https://www.namasha.com/v/sXbRcUJf?playlist=2EjF777GCun6Fx8U

۰۳ بهمن ۰۳ ، ۱۲:۰۸
سعید حریری اصل

گنبد مسجد جمکران

هر که را اصرار حق آموختند... مهر کردند و دهانش دوختند

عصری که حسن بن مثله جمکرانی از تشرف خود محضر قطب دایره

امکان امام منتظر(عج) دم زد به روایت و سند موجود از علمای امامیه

چنین دست گپ ها به میان آوردن بسیار هزینه ساز جهت گوینده

بوده اما او با علم به ضرورت احیاء امر حضرت بقیه الله ارواحنا فداء

در بازسازی مسجد مقدس جمکران که اندر توان خودش به تنهایی

نبود خطر همی کرده  جملاتی من باب رویت یار به زبان آورد.

اما در همان جا حسب علم و رعفت امام (عج) و با اشاره به جریان

قربانی کردن آن بز سیاه و شاخص من باب باطل السحر و رفع اثر کید

معاندان نه تنها روند بازسازی  آن خانه خدا به فرجام نیک منجر شد 

وجود خود شیخ ابن مثله (ره)هم توانست چند صباحی بعدا دوام

در دنیا بیاورد.از همین روست که اهل فضل و فیض اشراقی 

راستین عکس عرفای انحرافی و صوفیان غیر صافی در بیان احوالات

معنوی و مکاشفات چون مسقطی(نوعی شیرینی جنوبی کنایه ازسوغات)

به نظم و حداقل نثر وزین افتاده اند تا ذیل سایه شبهه حاصل از آن

منیت را نیک از خویش بتارانند و  وصل دوباره و بیشتر یار میسور

نوازش لب جانان به شعر خاقانی....گزارش دم قمری به پرده عنقا

سیدی یا اباصالح المهدی(عج)

۰۳ بهمن ۰۳ ، ۱۲:۰۲
سعید حریری اصل

عبد الحمید هاشم زهی زاهدان

دلچرکین شدن بسیاری از مردم ایران بر چیدمان حاکمیت  یک دست جناح راستی 

از زمستان1401ش حقیقت غیر قابل انکاری است منتها جا خوش کردن پشت این 

نارضایتی و کوبیدن اصول عقیدتی مذهب حقه تشیع به بهانه آن مجرد از پندار

سیاسیون رایج کار بزرگ منافقان فرصت  طلبی چون عبد الحمید هاشم زهی امام-

جمعه عامه مذهبان زاهدان از اواخرشهریور ماه 1401ش  می باشد.

اینکه رهبر حاکمیت در جمع مداحان چون محمود کریمی و...دم از به میدان آمدن

این طیف همفکرش جهت داوم بخشی به قدرت موجودمی زند مسئله خاص فلان

برند سیاسی است.

منتها دهن کجی ظاهری عبدالحمید بدان موضع تنها شامل گوینده اولیه و اطرافیان

که نمی شودبلکه ذیل لواء و استتارش مفاد مثل حدیث شریف کساء که فعل مرسوم 

منبری و در زیرمجموعه اقوال و افعال تخصصی  وی چون مداحی را موازی و درراستای

خلقت زمین و زمان با منظور ستایش آن پنج تن پاک(علیهم السلام)ذکر کرده شامل

می گردد آن هم نفی چنین روندی که اکثریت شیعی مذهب اش طبعا و بر طبق سند

صحیح ذکر شده نزد خودشان مخالف آن باید باشند .منتها عناد سیاسی ایشان با مثل

آیت الله سید علی خامنه ای در عین سواد کم مذهبی سبب می شود مو  را دیده و

ازپیچش آن غافل گردند و متاسفانه با این عمری هم  نوا شوند. آن هم با داعیه

محبت آل الله(علیهم السلام) چه حتی اپوزسیون قدرت هم دین جدای از سیاست

را فی نفسه امرشخصی دانسته و نفی نمی کند

چه کسی به او اجازه داده  مطابق ویدئوذیل متن مستمع بیانیه مشتی هم پالگی

خود باشد که علنا جهت مراجع عالیقدرجهان تشیع که حتی حالت مستقل از نظام 

سیاسی ایران دارند تعیین تکلیف نمایند!؟ حقی که دو داعیه دار مجتهدی شیعه

 مطابق اصل باز بودن باب آن  نسبت به هم ندارند چه رسد که بکری مذهبی بر 

خود گستاخی ارتکاب اش را دهد. اف بر این همه بی شرمی

https://www.namasha.com/v/2gt3GCUq

۰۳ بهمن ۰۳ ، ۱۱:۵۶
سعید حریری اصل

آخوند سکولار

روحانیت سنتی چون مرحوم آیت الله سیدمحمد کاظم شریعتمداری و...اندر

بیان افراطیون جناح راست ایران علنا با الفاضی چون ضد انقلاب آخوند درباری

و...یاد می گردند. 

هر چند تاریخ معاصرخود گواه است که جریانی چون فرار سربازان ازخدمت

قبل از انقلاب اسلامی 57ش و اصلا موضع بی طرفی گرفتن راس آن نهاد 

قره باغی آذری زبان من جمله تحت تاثیرفتوا و نظرات ایشان بوده است.

شریعتمدار پدر بی هر تعارف گرفتاربل هوسی و عملکرد خام پسرخویش سید-

حسن اندر تشکیل حزب خلق مسلمان و همکاری هایش با مثل زنده یاد داریوش-

فروهرو...بود.یعنی عدم درک این حقیقت که در آن مقطع بزرگانی چون دکتر-

یدالله سحابی و مهندس مهدی بازرگان اندرعرصه سیاسی ایران حاضربودند

لذا دوباره و موازی کاری او می تواندنتیجه عکس دهدو سبب شد پای خودحضرت 

آیت الله هم به دادگاه کشیده شده مرحوم صادق قطب زاده اعدام گردد..

باری همه روحانیت منتقد تمامیت خواهان راستگرای نظام اینگونه عمل 

نکردند و گفتمان شادروان حاج سیدمحمود طالقانی و بعدها آقایان منتظری

و صانعی هاشمی رفسنجانی  آیت الله سیدمحمدجوادعلوی بروجردی(دامت برکاته)

و زنده یادداودفیرحی و...با تیزهوشی خاص   اصلا فرصت بیان چنان بهانه های

حقیقتا بنی اسرائیلی را سلب کرد و لذا انگ جدیدی تحت عنوان روحانیت سکولار

ورد زبان آن جماعت گشت که نه تنها واقعیت تبارشناسی و مصداقی ندارد جز

حاصل خواب های آشفته ایدئولوزیک ایشان تحت وسواس گونه و حتی استفاده

ابزاری تئوری توطئه نیست...

اومانیسم سکولاریسم مفهوم هویت ملی و...مثبت قبل از قرون وسطا و رواج 

مکتب های چون ارزش دادن به تن لخت آدمی یا رنسانس به حد و شیوه 

صحیح دربطن تعالیم آسمانی جا خوش کرده و اندرشرح این مطلب رجوع به

آثار استادآقای دکترحاتم قادری شایسته است.

منتها و چون حربه انتساب براندازی نظام وقت به نحله فکری مذکور اندر

ذهن حتی عوام شعله نمی گیرد آن را پیش کشیده و رویش مانور

دهند تا با دور زدن چهره هایی که نقش سازنده آنها در تاریخ معاصر

مشهود هست حاصل از فضای غبارآلود و پر شبهه مذکورخر مراد رانند

https://www.namasha.com/v/SFZKw89M

۰۳ بهمن ۰۳ ، ۱۱:۵۰
سعید حریری اصل

صدیقه وثمقی علوی بروجردی

به سطور سابق همین وب عرض شد که نقد دوباره انتقاد را ناثواب و

عادت هوچی گران با نیت صرف سیاسی غیرمتقی نیز عوام ماجرا دانم.

لذا و با وجود اینکه می توانستم بعنوان کمترین شاگرد و حاضر در محضر

آیت الله آسید محمد جواد علوی بروجردی(دامت برکاته) پاسخی به 

شبه وارده از ناحیه خانم صدیقه وسمقی ارائه دهم  بر آن امتناع 

ورزیده و درعین حال نمی دانم که از ناحیه خود حضرت استاد جوابی

به حرف ها ی او داده شده یا خیر چه در دنباله اش رعایت سبک

 ایشان را بر خویش فرض می شمارم

اما و به راستی وسمقی خجالت نمی کشد!؟ که به اعتبار پرپوگاندای

رسانه های چون ایران اینترنشنال و بادمجان دور قاب چینی بی سواد

دیگری از این دست و سبک علی شریعتی یعنی رضا علیجانی خود را

در موضع اسلام شناسی فرض کرده است و به ملامت جریان روحانیت

جلیل تشیع آن هم بی تمیز پر رنگ نمودن سه طیف سنتی هم 

ایدئولوزیک نیز جریان سوم پرداخته اند!؟

رجوعی به آثار و آراء سابق خانم وسمقی پر واضح نشان می دهد

بسیار بیش و پیش آنکه برطلاب وارد دانسته خود او را شامل

می گردد .ولی عوام فریبان نشسته پشت رول رسانه هایی صرفا

برانداز که تنها نیت تعریف شده خود را اسقاط نظام حاضر بی -

نیک اندیشی و بصیرت افزایی لازم جهت اصلاح  یا جایگزینی اش

قرارداده و فقط به ترک تازی نیز شلنگ تخته اندازی ولو به مدد

کذب محض مشغول هستند و عین  خود وسمقی یا عارف به چنان

حقایقی نیستند و جاهل نیز حتی عامدانه شیطانی متخاصم با آن

https://www.namasha.com/v/IjfVbW1I?playlist=WBISdH9LUFDuDH5A

۰۳ بهمن ۰۳ ، ۱۱:۴۰
سعید حریری اصل